0207|09|
2007|09|10|12|
2008|01|02|03|
2009|01|05|08|10|11|12|
2010|01|02|03|04|09|11|12|
2011|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2012|01|02|03|04|05|06|07|08|10|11|12|
2013|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2014|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2015|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2016|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2017|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2018|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2019|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2020|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2021|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2022|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2023|01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|
2024|01|02|03|04|05|

2014-05-11 文系人口:理系人口 = 7:3 (66.3% : 33.7%) [長年日記]

昨夜、朝の5時まで、エクセル使って色々な計算をやっていたのですが、そこで、たまたまこんなことが判ってしまいました。

Last mid night, I calculated some data by Excel; I could know the following ratio by chance.

文系人口:理系人口 = 7:3 (66.3% : 33.7%)

Population of majors in the school of humanities: Population of the science and engineering majors = 7:3 (66.3%: 33.7%)

なんだ、私たちエンジニアって、凄いマイノリティじゃないか。

We engineers are in a minority aren't we?

これは、ワシントン条約レベルの保護をして貰わないといかんな、と。

We have to be protected against any troubles by government or law as a same level of Washington Treaty.

-----

今の日本の社会構造って、エンジニアの善意を不当に利用しているな、と感じることがあります。

At the several times, I feel that engineer’s well wishes are burned by "Japanese system".

私から見た場合、技術の凄さが正当に評価されていないと思うことがあります。

From my view, some great technologies have not been appreciated.

凄いプログラムや回路を開発させるスーパーエンジニアに、英語の資料を書かせたり、予算を組ませたり、プロジェクトの責任者させたり

For example, some bosses ask the super-engineers who could develop a great circuit and program, to write the article in the English, to set up a budget, or to be a project leader.

―― おまえ達、この「至宝の技術」を叩き潰すつもりか?

I come close to saying,

"You guys! Do you want to crush this "technology of the treasure"?"

と言いたくなることがあり、そして実際に潰された技術を、私は山ほど知っています。

In fact, I know a bunch of technologies that have been crashed.

(続く)

(To be continued)