昨日は、長女のつきそいで、今年最後の診療日の病院に行ってきました。
Yesterday, I went to a hospital as escorting guardian for my senior daughter at the working day of the year.
朝8:40に受付をして診療が終ったのは、13:00でした。
We booked in at 8:40 and finished at 13:00
まあ、このような日です。混んでいることや、待たされることは仕方がないと思うのですが、
Yesterday is the busiest day in a year, and I thought I had to give up overcrowding and waiting for a long time. However I had got angry that
―― どうして、待ち時間の表示や、メール等による診察呼び出しシステムを構築できないかな!
"Why do they try to make an IT system of display of waiting time, and paging service for medical examination?”
と、ずっと腹を立てていました。
近くの本屋やカフェで待っていられれば、仕事や勉強もできます。無機質な待合室で、トイレも我慢しながら、何時間も待ち続ける必要はないのです。
We can study and work at the book store and cafe nearby, if they make the system. We won't have to wait the call at a plain waiting room with putting up with call of nature.
また、この程度のシステムを作ることは、原理的にはとても簡単です。プロトタイプであれば、私一人が一月の週末を使えれば十分でしょう。
In addition, it is not so difficult to make the system. If just a prototype, it is enough to use my weekend for a month.
しかし、一向に導入される気配はありません。
But there are indications that the system is coming to us.
(To be continued.)