(Continued from yesterday)
そして、そういうサービスを期待する需要者(私を含む)も、また「ブラック化」の共犯者の一員であるとも思うのですよ。
I think that I also one of accomplices of "Black", because I expect such an extreme service, as a consumer.
この件、誰が悪いかと言われれば、
If someone asks me who the worst guy is in this case, I should answer that
―― 年末年始に、趣味で、DI/DOコントローラの制御プログラムを作っている私
"It is me, who make the controller program for DI/DO during New Year holiday.
と言われたら、ぐうの音もでません。
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しかし、その責任追究を続けていくと、
If I continue the chase of the responsibility,
―― 正月に、売れない芸人を揃えて、見る気も起こさせないテレビ番組を制作する放送会社が悪いし、
- Broadcasting companies that make a lot of bore TV programs using entertainers who are not popular,
―― 正月休みにも係わらず、インターネットアクセスサービスを提供する、プロダイダが悪いし、
- Internet service provider that keeps providing the access services during New Year holidays.
―― そもそも、「正月休み」という、国民一斉休暇という制度が悪い、
- Japanese New Year holiday system is wrong.
とも言える訳でして、
この因果の連鎖を続けていくと、結局、誰も彼もが悪いという結論になり、
If I continue the chase, the result becomes "anybody and anything is wrong".
その結果として、
As a result,
「正月三が日に働き続けることは、利益になる」
"To keep working even in during the first three days of the New Year, makes profits"
という、ブラックな結論に帰納する訳です。
I can generate the above "black" conclusion.