(Continuation from yesterday)
― 2時間後
Two hours later.
次女と私は、どのような数(1億でも10億でも)を試そうとも、絶対に「20以上にならない」ことを理解することができました。
We finally understood that we could never reach the number of more than 20, if we try any number (even it is 100 million or 1 billion)
次女は、数学の神秘に触れることができたという風に、随分感動していたようで、「スゴい」「スゴい」を連呼していました。
She seemed to be impressed as if she could touch the a mystery of the mathematics, and called "great!" "great!" repeatedly.
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The following page is a sample answer(but I could not get the answer of "impossible to get the number that is more than 20")
私は、
In my case,
I came up with some following odd numbers, and showed them to her.
■...,9,10,1A,1B....1Z,20,21,... という 37進数やら、
- ...,9,10,1A,1B....1Z,20,21,... based 37.
■...,9,10,1ア,1イ,....1ン,20,21,... という60進数
- ...,9,10,1ア,1イ,....1ン,20,21,... based 60.
やらを捻り出して、娘に説明しました。
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月に1度しかない、職場の強制定時退場日の私の余暇時間は、こうして「不思議な国」に使われてしまいました。
Anyway, my important leisure time at regular compulsive workout day, was spent by "Wonderland"
まあ、文句は言いません。
But I don't complain to it.
こういう数学の問題は嫌いではありませんですし。
I like math problem like this one.
それより、これが本当に中学1年生に出す宿題なのか、という疑問の方が大きいです。
Above all, I wonder whether this homework is really for the seventh grade.
こういう問題が普通に出される中学一年生のクラスって、なんか怖いんですけど。
I feel scared the class of the seventh grade whom such a problem is given commonly.