(Continuation from yesterday)
その物理現象とは、
The physical phenomenon is
■現実の映像では、人道的、または心理的に、大問題となる映像で、
(1)Even if it is made by real video, the big psychological humanism criticisms will occur.
■現実の世界では、条件を変えながら実験を繰り返すことが「絶対に不可能」で、
(2)In reality, repeats of the experiment with changing the conditions, are absolutely impossible,
■しかし、視覚化しないと、問題の深刻さを理解することが難しい、
(3)Nevertheless, it is difficult to explain a seriousness of the problem. without visualization.
というもので、現在、私が担当している連載のテーマに関係しているものです。
and it is deeply relate to my serialized column at present.
ただ、今、ようやく、サンプルプログラムの入力ができた程度のことですので、これを実現できるかどうかは、正直あやしいです。
I know what I did it about it is just to input some sample programs, and it might be doubtful that I can realize the above a simulation of the physical phenomenon.
が、まあ、やるだけやってみようか、と。
I think "Let me see what I can do, anyway".
-----
嫁さんと結婚して間も無くの頃(だったと思いますが)、
When my wife and I had just got married (maybe),
■二人で、先輩に貸してもらったファミリーコンピュータで、「ドラゴンクエスト」というゲームを始めて、
(1)we started a game whose title was called "Dragon Quest" as I recalled, by a TV game machine, that borrow from my senior worker.
■15分後に、「面倒くさいね」と言いながら、ゲームを止めてしまった
(2)After the 15 min, we stopped the game, saying "too much of a bother", and
■そして、その後、ゲームと名のつくものを実施した時間は、人生を合計しても1時間を切っている
(3)my total time I had spent for games, were about to less than 1 hour,
という、ゲームと無縁の人生を送ってきた、この私が、
Such I, who has been not interested in any game,
―― (サンプルプログラムとは言え)、3Dゲームの形にするところまで持っていった
can make three dimensional game (even if is very simple by sample programs)
という現実に驚いています。
I am really surprised at the reality.
-----
ところで、私、自分で作った、そのサンプルプログラムのゲームの主人公を、ゴールに到着させることができません。
By the way, I cannot make a hero of the game arrive at the goal, in spite of self-produced game.
100回ぐらいプレイしましたが、全員死亡しています。
I tried the game more than 100 times, however all of the hero became dead.
「センスがないのにも程がある」と、自分で自分にツッコんでいます。
I am saying to myself that "I am too much to have poor taste".