今の時期は、地上波もBSも「五輪競技」の番組ばかりです ―― まあ仕方ありません。
At this time of the year, both terrestrial and BS programs are all about the "Olympic Games" -- well, it can't be helped.
この時期に、NHKスペシャルの録画ができなくても、文句を言うことはできません。
So I can't complain if I don't record NHK specials.
ですが、良い番組も見れます。五輪施設の建設番組のドキュメンタリーです。
However, I can watch some good programs, documentaries on the construction of the Olympic facilities.
■東京リボーン (6)「国立競技場 試練のスタジアム」
Tokyo Reborn (6) "National Stadium: The Stadium of Trials"
■驚き!ニッポンの底力
Amazing! Japan's fundamental strength
(So how many times do I have to tell you that it's not "Nippon" that has the bottom line, but "craftsmen", "engineers" and "designers"...)
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「職人」「技術者」「設計者」のその凄さに感動させられるのですが、やっぱりここでも登場してきたのは、
I was impressed by the greatness of the "craftsmen," "engineers," and "designers," but what also came up here was the story of
『飲み会によって、現場の作業員同士にコミュニケーションが発生して、納期遅延を防ぐことができた』
"The drinking party helped the workers on site to communicate with each other and met the deadline."
という話です。
I am deeply distressed by the recent resurgence of bad habits such as "drinking and socializing" and "in-house athletic events," which I (my generation) had thoroughly discouraged.
で書いているように、私は、『酒の力を借りる仕事』というのを、心底嫌っています。
As I have written in the above, I have a deep dislike for "work that requires the power of alcohol."
なぜか?
Why?
それって、『担当者間の意識共有もできない組織ガバナンスの欠如』であり、『リーダーのマネージメント能力の絶望的な欠如』のことだからです。
That's because it's "a lack of organizational governance that doesn't allow for shared awareness among personnel" and "a desperate lack of management skills among leaders."
それと、もう一つ付け加えさせて貰えるのであれば、『エゲつないコスト削減戦略』です。
And if I may add one more thing, it is the "vulgar cost-cutting strategy."
だって、「飲みニケーション」によって、納期を数ヶ月前倒しにできた ―― ということは、その飲み会にかかるコストと、納期のコストを勘案すれば、費用対効果は、殆ど『無限大』に近いと言えるくらいの凄い効果です。
"They were able to move up our delivery date by several months due to "drinking and communication". That means that taking into account the cost of drinking and the cost of delivery, the cost effectiveness is so great that it is almost infinite.
アルコールの力がなければ、マネージメントもできず、自発的な組織連携もできない ――
Without the power of alcohol, there is no management, no spontaneous organizational collaboration --
管理者にとっても、従業者にとっても、『プロとして恥ずべきこと』と私は思います。
In my opinion, it is 'professionally embarrassing' for both managers and employees.
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が、まあ、そういうことを上手くできないことが原因かどうかは分かりませんが、私は、出世しておりません。
But, well, I don't know if it's because I can't do those things well, but I haven't been able to get ahead.
しかしながら、システムエンジニアとしての私は、「アルコール」が仕事を進める上で、『実践的な効果』があるのであれば、その事実を認めるしかありません。
However, as a systems engineer, I have to admit the fact that "alcohol" has a 'practical effect' on the way we are working.
しかも、飲み会は「合法」です ―― 「ドラッグパーティ」をやっている訳ではありません。
Moreover, drinking parties are "legal" -- we're not having a "drug party".
ならば、私の取り組むことは、「グループワークにおける最適なアルコール配分計画問題」です。
Then what I will work on is the "optimal alcohol allocation planning problem in group work".
(1)グループが問題を共有するのに必要最小限のアルコール摂取量、およびアルコールの内容と組み合わせ
(1) The minimum amount of alcohol consumption and the content and combination of alcohol needed for the group to share the problem.
(2)個体差(個人差)を考慮した、飲酒量の推定方法
(2) A method for estimating the amount of alcohol consumed that takes into account individual differences (personal differences)
(3)セクハラやパワハラを発動させない飲酒量の上限と、ハラスメント発動予備軍の選定と、イベントからのハラスメント発動者の迅速かつスムーズな排除方法
(3) The maximum amount of alcohol consumption that will not trigger sexual harassment or power harassment, and the selection of reserve groups that will trigger harassment and how to quickly and smoothly remove harassers from the event.
(4)リアルタイムライブビデオ等の導入(放送と録画)による、理性的な飲み会の実施方法の検討
(4) Investigate ways to implement rational drinking sessions by introducing real-time live video and other means (broadcasting and recording).
というような、いわゆる「飲みニケーション最適化問題」です。
This is the so-called "drinking-communication optimization problem".
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私が知る限り、このような、「致酔飲料を活用した組織運営に関する本」を、私は読んだことがありません。
As far as I know, I have never read such a book on "organizational management using alcoholic beverages."
ドラッガーとか、アドラーとか、そんなもの読んでいる暇があれば、上記のようなことを考えて、マニュアル化して、体系的な戦略とし、さらには経営学の一端として、「致酔飲料研究部門」を立ち上げても良さそうなものです。
If we have time to read Drucker or Adler, we will think about the above, make it into a manual, make it into a systematic strategy, and even set up a "alcoholic beverage research department" as a part of management science.
なんで、経営者とか、経営学者は、そういう本書かないの?
Why don't managers and business scholars write such books?
これだけの効果が実証されているのに、バカなの?
It's been proven to work so well, are they stupid?
と、本心から思っています。
I truly believe that.
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まあ、そう考えていくと、「酒類を提供する飲食店」というのは、その飲食店による売上だけでなく、日本の組織運営のプラットフォームとも言えるでしょう。
Well, if I think about it, "restaurants that serve alcoholic beverages" are not only the sales by the restaurants, but also the platform for the management of organizations in Japan.
-- I've been thinking about this for a while now, and I'm trying to find a reason to suppress my emotions.