人間が使える時間は、一日24時間ときっかり決まっているので、メディアは、この時間の奪い会いのビジネスをしなければなりません。
Time, a person can use, has it limit of 24 hours, so many companies in advertising should struggle against the scrambling.
ご存知の通り、スマホによって、多くの人のテレビを見る時間が少なくなっていますし、さらに、このスマホの時間を、さらに他のメディアが奪おうとしています。
You know, many people are likely to reduce the time of watching TV for smart-phone, and other media agencies try to rob then of their time.
その一つが、「電車」です。
One of the agencies is "train".
最近の電車の多くは、行き先表示が液晶ディスプレイになっていますが、このディスプレイを使って、広告ビジネス(いわゆる「コマーシャル」)もやっています、
Recently, many trains have liquid crystal display(LCD) as destination screen of the train, and the train company is doing AD by movies (CM, so-called).
電車の中なので、当然「無音」のコマーシャルになるなどのデメリットもあるものの、このCMは
In trains, the CM should be silent movies, however, the most important merit of this CM is
―― ハードディクレコーダのように、リモコンでスキップすることはできない、
"We cannot skip the CM like a "hard-disk player""
という点にあり、(でも、将来はできるようになるかもしれないけど)
"It might be possible in near future"
これは、大きなアドバンテージだと思うのです。
I think that this is an important bigger advantage than other CM.
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で、実はこんな話はどうでもよくってですね、実は小田急のCMの話をしたいんです。
To tell you the truth, I want to talk to you about the Odakyu-Dentestsu's contents.
(To be continued)