今回の鹿児島滞在中、レンタカーで動き回っていたのですが
During this time of Kagoshima stay, but I was moving around in a rental car,
―― といっても、DIYショップとコンビニを往復する程度でしたが
however, I used the car just for round-trip a DIY shop and convenience stores
最近の軽自動車って、凄いんですね。
I thought that recent "light car" is great.
昔の軽自動車って、もっと狭くて乗り心地が悪く、パワーも少なかったように思うのですが、今回借りた軽自動車は、
Light car of old days, was poor ride, bad quality and narrow room and the power was also poor, however the light car I had rent at this time,
■内部が広く見える(ように、視覚を錯覚させているのかもしれない)し、
visible spacious( it might be just a illusion visual),
■アクセルを踏み込めば、登坂車線もストレスなく登れるし、
climbing lane also to climb without stress,
それに、
■アイドリングストップ
"Idling stop"
の技術に感心しました。
technology really surprised me.
当初、交差点のど真ん中でエンジンが止まることに、ちょっとした恐怖を感じましたが、
Firstly, I felt a little fear to stop the engine whenever in a center of intersection,
軽くアクセルに触れるだけで、瞬時にエンジンが再起動するメカニズムは、エンジニアとしては、酷く感心してしまうのです。
As soon as the touch lightly accelerator, the engine is going to be restarted instantaneously. I was really moved as an engineer.
(今や、アイドリングストップは、どの車でも標準装備なのでしょうか?)
(I don't know nowadays the idling stop mechanism is a standard equipment in any car)
私、「自動車」のエンジンの研究や、車載ネットワークの研究にも携わってきた身の上です。自動車の構造には、人一倍興味があります。
I am a research engineer, who had studies the vehicles engine and car area network(CAN), so I am very interested in the mechanism of any vehicle.
しかし、自動車の会社、自動車のデザイン、各種スペックには、
However, I am not interested in car makers, design or spec. of car
―― 1mm 足りとも興味なし
at all absolutely.
という人間です。
ですから、飲み会なので、同僚が、自動車について議論を始めても、何もしゃべることができません。
So I have no topics about motor vehicle in a drinking party,whenever my coworkers start to talk about cars.
あれなら、英語のミーティングの場にいる方がまだマシ、と思えるほど、孤独になります。
I become to feel lonely, and come to think "attending English meeting is better than being here"
(To be continued)