(Continuation from yesterday)
さて、話を戻します。
Well, let me return to the board.
今回、文部科学省の、プログラミング教育の指導要領を調べてみたのですが、私の危惧を裏付けるものが、大量に見つかっています。
This time, I examined the guidelines for programming education of the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, however, I am afraid that a lot of things that support my concern have been found.
つまり、プログラミングの、もの凄く嫌な部分をスルーして、都合の良いところだけを取り出す、という方式です。
In other words, it is a method of disgusting parts of programming thoroughly and taking out only the convenient part only.
私は、概ね
I will judge it is absolutely "Failure is fixed", if
■「可愛いキャラクター」が「しゃべりかけてくる」ようなGUIを有するもの、
- Something having a GUI such that "cute character" "talking to a children"
とか、
or
■四角と矢印を繋げるだけででできるプログラミング、
- Programming that can be done simply by connecting rectangles and arrows,
というようなものが登場するものであれば、
appears.
―― もう「失敗確定」
と、判断します。
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そもそも、「楽しいプログラミング」というのは、「白い黒」というくらい矛盾していると思うのです。
In the first place, I think that "fun programming" is contradictory as "white gray".
(To be continued)