(Continuation from yesterday)
つまり、AI技術は、
In other words, AI technologies try to ask the complainer about the following questions,
●このクレーマーが、怒っている理由は何か?
- Why is this complainer angry?
●その発生原因は何か?
- What is the cause of the occurrence?
●このクレーマの思考を支える知性はどの程度のものであるのか?
- What is the intelligent level of this complainer ?
●このクレーマに精神的疾患はないか?
- Is there a mental illness in this complainer?
●血縁者に激情型気質の人間はいないか?
- Is there a person who has an explosive personality in this complainer's relatives?
●過去に同様のクレームをしたことがあるか
- Has he/she made similar claims in the past?
などを、そのクレーマーに尋ねることになります。
もしかしたら、「九九が言えるか」「物体が落下する理由」を尋ねられたりするかもしれません。
The complainer might to be asked "Do you know the multiplication tables? "Do you know why the object falls".
そんなことを尋ねられたら、私でも、『そのAIの端末を、拳で叩き壊すだろう』と思います。
If I asked such a thing, I think that "I will destroy that AI's device with a fist."
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AI技術と人間の決定的な違いは「忖度(そんたく)」「あしらう」「空気を読む」という名称では称呼しない何か(例えば「思いやり」等)の有無です。
The crucial difference between AI technology and humans is something about "consideration", "treating" or "reading the air".
これは、現在のAI技術では越えられない、決定的な一点です。
This is a big issue that current AI technology can not overcome human being.
「それでも、そこをなんとかするのが・・・」という人に対しては、私はもう語るべき言葉はありません。
For the person who will say "Nevertheless, for those you have said, I think there is something to do ...", I have no more words to say.
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私は
I come to think that
―― いらんことを聞いてこない分、パソコンの方がマシ
"PC is better than AI, because PC doesn't say something disagreeable"
となるような気がしています。