今朝、空腹を感じたので、途中の駅で、おにぎりを買って、お茶も購入しようとしていたところ、次のような広告看板が掲げられている自動販売機を見ました。
This morning, I felt hungry. I got off at the interchange station, and I bought an onigiri(rice ball) and tried to get a tea bottle. At that time, I found a vending machine with hanging up a signboard. The ad message was
「あなたの一本が、アスリートを応援する / JOCオリンピック支援自販機」
"Your purchase will help athletes by JOC Olympic support vending machine"
-----
―― 惜しい
"Close"
と思いました。
I thought.
「小学生の頃、(女子も含めて)クラスで一番足が遅かった私」には、このメッセージでは、届かないのです(逆効果的ですらある)。
However, this message doesn't arrive at me, because I was the slowest on my feet (including all girls) when I was a junior school student(It will be the opposite effect).
-----
「駅の自販機の利用者」を鑑みて、マーケティングの観点から、以下の広告メッセージを提案します。
I propose the following message from the viewpoint of marketing for users of a vending machine at the station.
「あなたの一本が、オリンピック事務局の過労死を防止する / JOCオリンピック支援自販機」
"Your purchase will prevent our head office from overwork death by JOC Olympic support vending machine"